Garda to

2009.10.20. 19:26

Csenge után én is egy versenyélményről szeretnék írni. Hosszú-távún remélem minden rendben ment és mindenki festett rendesen, úgy ahogy azt kell. Én közben ismerkedem, rendesen, az olasszal, meg az olaszokkal. Ma (tegnap) a Garda-tavon vettem részt egy ezer méteres, regionális versenyen.

Vicces volt. Ennek két oka is: az egyik, hogy eddig kétszer eveztem együtt partneremmel, a másik, hogy tegnap tudtam meg ez lesz élete első versenye, sőt 19 éves létére 4 hónapja kezdett evezni. Mindehhez képest ugyan nem úgy mentünk, ahogy egy jó pónilóhoz illik, de azért nem lettünk utolsók a négy csapatos mezőnyben – harmadikként érkeztünk célba.
A Garda-tó, tényleg annyira szép, mint mondják, és nincs is messze, szóval csak fogok tudni montain bikeozni járni valahova. Mindehhez hozzátartozik, hogy tegnap megkaptam a klub teljes menetfelszerelését (póló, galléros póló, melegítőalsó-felső, oldskúl melegítő felső, széldzseki és egy dressz, ami ugyan használt volt, de megígérték jövő hétre kapok egy újat), amit nem igazán tudtam hova rakni magamban és nagyon-nagyon megköszöntem.
A verseny után még megnéztünk egy „Speck Stube” nevű éttermet is, ahol egy jót ettünk és összefutottunk néhány klubbeli veteránnal, aki családostul ott töltötte a vasárnapi ebédet.
Lezárandó ezt az enyhén giccses részt némi olasz evezést is írok azért. Minthogy éppen a „Queen at Wembley” kezdődik az MTV-n.
Egy újdonság, amit a héten tanultam (nem a kepen lathato trukk :)): a lapátdőlést nem kell feltétlenül 2-3 fokosra állítani. Marco elkezdte nagyon mondani, de igazából, csak félig meddig értettem, hogy a lapátot vízfogásnál négy fokosra, szabadításnál egy fokosra állítják. Annyi jött át, hogy az egyik evezős technikai guru a kilencvenes évek alatt és a kétezres évek elején kereste, kutatta a Szent Grált, a bölcsek kövét és az olasz válogatotton kísérletezve kihozta, hogy ez mért jó (ezt nem értettem annyira az angol, olasz kevert nyelvből). De visszagondolva Új-Zélandon is ezt erőltette Armin barátom, amit akkor bőszen visszautasítottunk. Végül is lehet, ha a világon két ennyire messze levő evezős kultúra is ezt használja lehet benne valami…ha valaki tudja, hogy ez mért jó, legyen olyan kedves és írja meg.
Egyébként Mantova nagyon szép. Van három tó, ami közül a legnagyobbon evezünk, tegnap előtt. Tudtam szkiffelni is a naplementében – mondanom sem kell hiányzott. El is mentem felfedezni a tájat, aminek az lett a vége, hogy néhány hattyú nagyon csúnyán nézett rám és furán emlegette a szárnyait, mint hajdanán az új-pesti öbölben a „vad”. Mindeközben átmentem vagy 5 hínár szigeten, ami azért kicsit félelmetes volt, mert egyszer megállt benne a lapátom, meg kanyarogtam a Micion, amig az nem lett egy hajó szélességű. A lényeg, hogy utánam jöttek motorossal, mert hát nem a megszokott három kilométeres körön forgolódtam, mint a helyiekJ.
Ha jól tudom hetediken évadzáró, most meg edzőtábor. Szóval legyen mindenki jó, meg írjatok az élményeitekről, otthon. Stb.
Ui.: az év filmje a „Parmassus”, ha otthon így hivják – már csak egy mozit kellene találnom.
és azon is elgondolkodtam, hogy a menyus hamarabb talalt az esemenyrol kepeket mint en :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dnhe2.blog.hu/api/trackback/id/tr71463801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

allianna 2009.10.21. 10:52:50

Szép hely, nem mondom. Dolgoznod is kell néha? Egyébként nem arról lehet szó, hogy a szép nagy vízmagból szabadításnál könnyen ki tud szabadulni az ember? A Poszit majd én is így támasztom ezentúl, ha a kicsik lassan rugnak a stégtől, csak rá ne szokjanak ők is...
Szép napot, üdv.:Anna

szekerlac 2009.10.21. 21:05:20

nohát máris az Anna vezeti a blogot? mármint, hogy a tetőn a csodálatos 4x képünk átalakult, (amit könnyek közt konstatáltam) és már nem az Orbán van rajta..:)
úgycsinálsz jenő mintha nem beszéltük volna meg nyolcszor, hogy azért szokták néhányan úgy állítani a lapátot, mert akkor vízfogásnál nem kotrod fel a meder aljáról az iszapot, szabadításkor meg nem száll ki.. de 4-1 kicsit soknak tűnik nekem. tudsz te olaszul számoni??:)
szkiffbe nem verettél a gárda tavaon?

Orbán · dnhe2.blog.hu 2009.10.23. 09:42:31

Anna!
Sajnos nem nèha kell dolgoznom :( reggel sotetben indulok este sotetben erek, a bajom, hogy reggel, hatkor nincs nyitva a csonakhaz (itt valoban csonakhaz van), este meg csak 7re erek le...de amugy tenyleg szep, hetvegente evezek is :)

Laci
Vàltozàsra szuksèg van ezt èn is belattam.Igen 4-1, de szkiffben nem volt annyira rossz, vagy mas.

Vilàgbèke

Banhalmi 2009.10.23. 11:03:36

Ez azért vicces, nem hittem volna, hogy van olyan evezős klub, ami nincs nyitva reggel 6-kor. Itt mellesleg reggel 5.15kor van az edzés...

Remélem minden jól megy ott, az olaszoknál.

Bence

allianna 2009.10.26. 11:24:36

Én összekevertem a fokokat...szóval amit Laci mond az az igazság. Atti szerint érdemes megnézni Alan Campbell evezését, mert ő a csapás végét úgy lehúzza, hogy ha nem így lenne beállítva a szkiffje, mint ahogy az olaszok is szokták, biztos nem lenne vízben a lapátja.
www.youtube.com/watch?v=vYChYj_KKNg
A Szabadosról majd holnap...azért sikerült rekordot dönteni vegyes 4x-ban hál'Istennek!
Üdv. mkinek!

Ződgyík 2009.10.27. 14:00:15

Kicsit korai a leszerelés. Nekem egy Belugám van, és amig nincs jég, nem csörlőzöm ki. Mondjuk aludni nem lehet benne, mert belefagysz, de a nádasban horgászni király, ha meg jön a hideg, még hirtelen ki is lehet csörlőzni.
süti beállítások módosítása