Akinek van facebookja az már valószínűleg tudja, hogy mi van velem, illetve, hogy mi történt. Szóval ismét egy elég rosszul kezdődő bejegyzés beköszöntése után, Santa Lucia napjáról fogok beszámolni. Santa Lucia, Lombardiában egy népi/nemzeti/vallási ünnepnap, úgyhogy ma nem kellett dolgozni, viszont rendeztek regionális ergométer bajnokságot. Partenzában (amiről kiderült, hogy Menaggio). Ősszintén szólva, általában fogalmam sincs hova visznek el a helyiek versenyezni, illetve, hogy mikor lesz a futam, mert általában nem kötik az orromra. Ma is csak annyi volt, hogy Como mellé megyünk (a Rafeneria igazgató egész héten Varese-t mondogatta, de nem oda mentünk).

Na már most ki, mit, tud Comoról? Mármint azontúl, hogy ott kezdődik az Alpok, George Nespresso Clooneynak ott van háza, és, hogy „állítólag” szebb, mint a Garda tó. Nos, remélem a fénykép visszaadja, a hely szépségét, amiben a délelőtt gyönyörködhettem, mielőtt délben megérkeztünk volna Partenzába, ahol már hófedte hegycsúcsok között üldögéltem.

A verseny maga nagyon jó volt. 12 gép bezsúfolva egy középiskola tornatermébe. Kivetítő a versenyről, illetve a futamról, mint megszoktuk, de mindemellett a speaker folyamatosan szövegelt és hangosan bömbölt a rock. Délelőtt egyéni, utána, pedig a kettesek jöttek (én ebben indultam Marco Vandoval, aki már nincs a régi formájában, mert már csak 6:15-öt körül húz 42 évesen, de azért ki megy Bostonba februárban). Dél körül a hét-nyolc évesek álltak rajhoz. Vicces volt látni amint a nyélnél kisebb srácok megküzdenek 500 méteren, negyed kocsival. Tolták, mint a…

Persze, volt igazan komoly versenyző is (Cereza), aki a végén azért húzott csak 1:30as átlagot ks mezőnyben, mert 70 méterrel volt a második előtt. De futam nagy részét 1:28-cal tolta, igaz, ő már nyert egyet Bostonban u23askén. (Boston = Crash B World Chanpionships, a hivatalos amatőr ergo világbajnokság). A másik versenyző, aki u23-ban nyert ugyancsak meglepett, mert 250-ig 1:18-cal nyomta és végül 1:25 lett a vége, itt a 2. helyezett 1:26-tal jött be.

Ezután még vagy egy órát olvasgattam az 1000 domanda 1000 rispostet, mikor Ale (az egyik edző) szólt, hogy három futam és mi jövünk – mármint kb. 1,5 órával hamarabb, mint eredetileg meghirdetve.

Sebaj, nem kellett nagyon improvizálni, és mivel Marco elmondta a taktikát és az elvárást (1:29 100-1:30 700ig – aztán vakulásig. 34-es tempoval). Szerencsére 15 perc helyet kb. 30 percet melegítettünk, szóval ebből a szempontból minden rendben volt, még kicsit sok is. Aztán odaálltunk. Mondtam már, hogy 1000 méter volt a táv? Hát igen, szokatlan volt, de mivel az amúgy is csak egy rajt (nem nagy csak, amivel meg van a táv) meg egy finis, nem féltem annyira.

Elrajtoltunk és tartottam is magam a követelményhez, ugyan Marco nem, és így az átlagunk bőven 1:30 alatt volt és második helyen haladtunk. Kb 1 mp/ 500 méter különbséggel, az u23-as olasz dubló bajnokcsapat mögött. Már kezdtem örülni, mert mi csak tartottuk magunkat és az én átlagom folyamatosan javult, míg ők szép lassan közeledtek. Aztán, hogy egy klasszikust idézzek, megnyomtam az entert 400 méternél és feljöttünk fej-fej mellé. De sajnos 100 méterrel hamarabb kezdtem, így az utolsó három csapáson, már nem volt olaj a gépben és hiába toltam 41-gyel (igaz, az ukász az volt, hogy egy tempoban nyomjuk) már nem nagyon láttam se Marcot, se semmit, csak azt, hogy az a két-három csapás már 1:32-1:33 volt 1:27 helyett, és így másodikak lettünk 0,4 másodperccel.

De mindezt a tengerszint feletti magasságra fogom…

Haza felé még toltunk egy jó McDonalds-ot miután megkerültük Lugánót – sajnos már sötét volt ezért nem tudtam azonosítni az elvileg ismerős helyeket, de többiek mondták, hogy most mentünk el az evezős klub mellett. Persze, a Big Tasty után kellett még enni egy jó adag csokit is, hogy elfogyjon a visszajáró frank, de mindez csak egy dologról ad tanulságot. Ezek az olaszok nagyon tudnak enni.

Csak a szavukat is tartsák, mert meg hívtak moto guzzizni a comoi tóra. És azt azért nem lenne rossz kihagyni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dnhe2.blog.hu/api/trackback/id/tr621585642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

allianna 2009.12.10. 15:04:52

Nekem Como a TOTO-ból ismerős. Mindenesetre gratulálok az ezüsthöz, de ne feledd: december 20.-án, Csepelen 6000m vár rád...nehogy elpörögd:)

Orbán · dnhe2.blog.hu 2009.12.11. 15:23:40

Majd probalok figyelni ra, de nem tudom, hogy be leszek e irva egyaltalan arra a felmerore, marmint lesz e gep, de otthon valszeg lehuzom :)

allianna 2009.12.14. 13:09:54

10 gép van Csepelen, elvileg 9 órától 40 percenként minden foglalt 12.20-ig, de akkor már (12.20-tól) 8 gép közül választhatsz:) + Szerintem, minden futamban lesznek "lemondások" az influenza miatt. Adrián, Béla, Laci 10.20-tól, Csepi, Szatír, Misi, én 11.00-től. Jó munkát, üdv.

Orbán · dnhe2.blog.hu 2009.12.15. 09:08:55

Köszi Anna!

Akkor megküzdök magammal :)

de azért jobb lenne egy kicsit korábban - mennék máshova is aznap...
süti beállítások módosítása