Ahogy a cím is mutatja, most egy kicsit hírszerűre vesszük a figurát. Az elmúlt hét folyamán beköszöntött a hideg, de nem lehet tudni, hogy ez mennyire fogja befolyásolni az edzések menetét. Hiszen a hét közepén mínusz fokokat is karcoló hőmérséklet szombat-vasárnapra már jócskán a +7-10 °C-ot is elérte.

 De mint tudjuk, jobb félni, mint megijedni, éppen ezért szombaton elpakoltuk a trepniket a kis és a nagyházon, illetve leszedtük a motort a motorcsónakról, majd óriásfoci következett. Nem tudom, hogy a többiek, hogy állnak a kérdéshez, de a felnőttek közt azért akad olyan, aki télen a korábbi években tapasztalt hőmérsékleti viszonyokat figyelembe véve elgondolkodott azon, hogy az idén „vizesen” kellene tartani a nyolcast és még néhány másik hajót. Vagyis hétvégente reméljük lesz még alkalmunk evezni a jégzajlás előtti időszakban J

 Pénteken, november 30.-án Vercsi (László Veronika) XIII. kerület kiváló sportolója címet vehetett át. Vercsi, a lány ifjúsági csapat oszlopos tagja, többszörös ifjúsági bajnok, idei legjobb eredményei: női ifi ks 1x 2. helyezés az Országos Bajnokságon. GRATULÁLUNK!!!

 A tagdíjak szépen lassan folynak (sajnos lassan), azonban még mindig jelentős elmaradások vannak és mint tudjátok, akinek a tartozása továbbra is nagyobb összeg illetve semmilyen formában nem kért halasztást annak a telephasználati jogát felkell, hogy függesszük!

 Ennél kellemesebb élmény volt viszont a mai napi (dec. 2.) Mikulásfutás Vácon.

 Kicsit nehezemre esik erről az eseményről élménybeszámolót írni. Nem is tudom mért. De tudom! Kicsit elfáradtam a verseny alatt és most, alvás-mosás-boltbamenés után nehéz összeszedni mindazokat a jó kis gondolatokat, amik a 11 km-es távot ismét felelevenítik / szebbé teszik. (Ez kicsit blőd mondat igazatok van.)

 Kezdjük az elején. A DNHE csapata most képviseltette magát először Vác város „preimer” futóversenyén, a Mikulásfutáson. Mikor reggel kilenc órára megérkeztünk a verseny helyszínére már óriási tömeg fogadott minket. A legkisebbek 5-6 évesek lehettek, a felső korhatár úgy 70 körül volt. A váci iskolában való regisztrálás után (jövőre biztos nem nevezünk neten, mert 10x annyi ideig tartott, mint a helyben való nevezés) kint keresgéltem a bőszen melegítő csapattársaimat. Miközben keresgéltem a 4-500 fős tömegben, több váci és külkeres evezőssel is találkoztam. Az eseményen a váciak közül Hirling Zsolt és Galambos Péter voltak a legnagyobb nevek (evezés szempontjából). Zsolti 5km-en, Peti pedig 11km-en versenyzett. Láttam még Szabó Katit is természetesen, de a váciak legtöbbje is ott volt.

 Most azonban beszéljünk inkább a mi kis csapatunkról. Természetesen elsősorban a felnőtt fiúk adták a csapat gerincét (Olyan sokan voltunk, mindenkit felsorolni…egye fene, de ha kifelejtek valakit semmi harag: Vanczák, Hörbi, Teszár, Szekér, Ráró, Csepi, Szatír, Szabados, Szentkereszty, Rocker, Orbán, másra nem emlékszem bocs), a lányokat Varga Orsi és Pignitzky Bori képviselte, az ifik közül pedig egy szem magában Szilassy Peti volt jelen (Reszteppá!!!). Ozrennek is kellett volna szólni…

 Mi mindannyian a 11km-es Szérűskertig tartó távon vettünk részt. A terep végig aszfalt volt, eleinte amolyan dimbes-dombos, majd a közepén egy „játékos” emelkedő következett.  A tömegrajtból elég nehéz volt indulni, legalábbis nekem, ugyanis valahogy egy adag 10 éves bekeveredett elém és alig bírtam kikerülni őket, aztán pedig előre menni, hát nem tudom, ki hogy bírta, de ez nem egy erdei futóverseny fíling volt. Nem is beszélve arról a szerencsétlen kislányról, aki 50 méterrel a rajt után elesett, na neki nem lettem volna a helyében.

 Mikor már kitisztult a pálya, kisebb bolyok alakultak ki, amik elég jól széthúzták a mezőny elejét. Az 5 kmes távot valszeg Zsolti nyerte, mert ő volt az első, aki szembe jött a Vác jelzőtábla után, de a móka csak a 2,5 km-es tábla elhagyása után kezdődött. Nagyon jó kis emelkedőn rendezték a versenyt, mert egyáltalán nem a HHH-i futóverseny első emelkedője, hanem inkább az esztergomi vaskapuba való felfutás jutott eszembe (Bigup Egom) miközben már az utolsó 1,5 km-en a fordító előtt elkezdetem utolérni kajakosok tömkelegét J.

 Sajnos nem Csepi jött elsőként szembe a hegyen, hanem egy elég komoly futónak látszó kisebb izomgolyó. Csepi tavaly 3. lett ezen a versenyen, így joggal számított jó eredményre, nem is beszélve arról, hogy ő volt a fő hajtója a versenyre való eljövetelünknek. Utána Ráró, majd Galambos Peti következett. De ekkor történt egy nagyon kemény esett: a legnagyobb emelkedő közepén egyszer csak éreztem, mintha valaki jönne hátulról, majd utolér és simán tovább kocog. Meglepő volt, (mármint nem az, hogy utolérnek) hiszen a Szentkereszty Marci volt, akit nem sokkal korábban, igaz még síkon, otthagytam. Később megtudtam, hogy Marcinak kényelmesen ment a futás és mikor rájött, hogy tud gyorsan is futni akkor gyorsan futott (ezt a hozzáállást mindenkinek javaslom, aki nem mer gyorsan menni, de azért ne menjetek túl gyorsan) . A fordító előtt párszáz méterrel találkoztam szembe Vanczák úrral, aki nehezen, de nem megtörve a fáradtságtól, komoly tempót diktálva futott le a hegyről.

 Új bekezdést kezdek, mert most már lefelé futunk a hegyről, ugye mindenki figyelt? Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de a futóversenyekben számomra csak egy rossz dolog van: ha lefelé kell futni. Meg is volt a böjtje. Két kajakos, akiket felfelé lehagytam lefelé utolértek. Sajnos kisebb szóváltás is lett köztünk, mikor az egyik már a 3. kanyar óta nem akart elengedni és mivel kezdett dühíteni szóvá is tettem. Na egyből kiderült, hogy kajakosról volt szó, ha értitek mire gondolok. De sebaj a jó evezős ilyenkor mindig békejobbot nyújt, persze a célban már ő jött oda, hogy ugye nem haragszom.

A futás utolsó két kilométere majdnem sík terepen ment így ismét erőt merítve, jó evezőshöz híven (gondolom mindenki) kellemes tempóemelésbe kezdtem. Sajnos a szervezők egy dolgot nem gondoltak végig: a befutó előtti 100 méterbe nem ajánlatos 5 méteren belül két kanyart is betenni, mert eléggé megnehezíti az ember dolgát (Most finoman fogalmaztam). De azért hála az égnek beértünk mindannyian szerencsésen, 40-50 perc alatt a legtöbben. Kérek mindenkit, hogy ha tudja az idejét a hozzászólásokba tegye meg, hogy beírja…

 A verseny után még visszakocogtunk a váci klubba, ahol egy kellemes teát fogyaszthattunk el öltözés és nyújtás után a VVEC evezőseinek köszönhetően, köszönjük.

 Úgy néz ki a Vác-DNHE közös futó edzésből talán rendszert sikerül kovácsolni és Rapcsák K. javaslatára két hét múlva találkozunk, de immár fönt a hegyen, nálunk.

 Én lezárásként, megszeretném köszönni Hörbinek, Szatírnak és Szabados Misinek, hogy erejüket nem kímélve segítettek betolni az önindító hibás kicsi-kocsinkat, Enikőt:).

Lábjegyzet: Az írás megszületése és publikálása után kaptuk a szenzációs hírt, hogy Pigntzky "Ironwoman" Bori 3. helyezést ért el. GARTULÁLUNK!!! Bori éppen most tér magához a hírtől, mert sajnos ezen a versenyen sem vártuk meg az eredmény hírdetést :( (Köszönjük az infót és a közre-működést Ibolyának, Csepi Mamájának)

A bejegyzés trackback címe:

https://dnhe2.blog.hu/api/trackback/id/tr7249908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Máté Ibolya 2007.12.02. 20:49:41

Csak a teljesség kedvéért, itt lehet megnézni az eredményeket, - www.amti.hu - de mivel az első 10-ben 4 Danubius-os is van, őket külön idemásoltam. Zárójelben: az első három helyezett hosszútávfutó. Hirling Zsolt a 3. lett
5 km-en. Sajnos az egyesületek közötti verseny a váci evezősök, és kajakosok nyerték, ők mégis csak otthon voltak!
sziasztok
I

1. 1005 SÁGI JóZSEF 1971 HUN Fn 1 DUNAKESZI VSE. 00:37:12
2. 1119 STEIB PÉTER 1980 HUN Fn 2 BHSE-SCHWELHATE 00:38:14
3. 1118 OLASZ LÁSZLó 1977 HUN Fn 3 MICRO SC. 00:39:10
4. 1139 CSEPREGI GÁBOR 1987 HUN Fn 4 DANUBIUS NEMZ.HAJóS BUDAPEST 00:41:42
5. 1158 RÁCZ RóBERT BENCE 1988 HUN Fn 5 DANUBIUS NEMZ.HAJóS BUDAPEST 00:42:49
6. 1108 GALAMBOS PÉTER 1986 HUN Fn 6 VÁC VÁROSI EVEZőS 00:44:03
7. 1082 PÉLYI DÁVID 1989 HUN Fk 1 KAJAK KENU GÖD 00:44:23
8. 1142 SZENTKERESZTY MÁRTON 1985 HUN Fn 7 DNME EVEZ§S 00:44:35
9. 1019 VERES GÁBOR 1976 HUN Fn 8 VÁC 00:44:47
10. 1131 VANCZÁK GERGELY 1980 HUN Fn 9 DANUBIUS NEMZ.HAJóS BUDAPEST 00:44:5

allianna 2007.12.03. 11:22:29

Gratulálok Bori, de máskor melegebben öltözz fel!
Gratulálok Vercsi az éltanuló-élsportoló díjhoz, (+ a másfél millióhoz), Orsinak a 4. helyért, amit úgy láttam a legkeményebb korosztályban szerzett meg, és minden fiúnak is!

Boris 2007.12.03. 12:09:50

Orsi! Köszönöm szépen, hogy végig 50 - 100 méterrel elöttem futottál! Az elején, miután átverekedtem magam az általános iskolások tömegén, megláttalak és gondoltam nyomodba eredek, utolérlek és együtt futunk. No ehhez képest - ahogy Te is tapasztaltad - a dolog pár száz méter után egyre komolyabbá vált és minden erőmet bedobva, a 11 km-es táv utolsó 100 m-én sikerült befognom téged. Mondanom sem kell, végig csak a Te mikulás sapkás fejedre koncentráltam, hogy a fenébe is, érjelek már útol..
Gratulok, szépen futottál!
Anna, köszi a jó tanácsot! Ez eszembe sem jutott...
Köszönöm mindenkinek, hogy végig mögöttem álltak, támogattak, a szüleimnek, a szponzoraimnak és VILÁGBÉKÉT MINDENKINEK!

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.03. 21:42:52

Ozren! Köszi. ez szép volt. Végre láthattam a one and only "abánnyálé" testvéreket evezés közben... Köszi ez szép volt.

Vercsi 2007.12.04. 10:12:48

Köszönöm Anna!Azért halkan megjegyezném,hogy csupa ifi,junior,felnőtt EB,VB érmes közt üldögéltem és pirultam... A pénzt meg majd eljótékonykodom:)
A Mikulás-futáshoz meg gratula az indulóknak!!

allianna 2007.12.05. 11:36:07

Hangsúlyozom, csak játszásiból mondtam a pénzt, hagyjátok a Vercsit békében. A video meg fantasztikus... (+ azért mégiscsak jó a tűzszekerek zenéje,)és még arra is rájöttem közben honnan volt annyira ismerős már a kezdetektől Al Bandy.

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.05. 11:40:14

Úristen, fogy a visitor szám!!!! nem mondom mennyi de süllyedünk, nézzék még többen a blogot!!! (na jó vége a rohamnak), Anna nekem nem el bandi jutott eszembe, csak, hogy milyen rondák ezek ketten...:)

Boris 2007.12.05. 13:38:42

Minnyá megírom a memoáromat és akkor újra felszökken az a bizonyos szám... Valószínűleg tízezren lesznek kiváncsiak, hogy hogyan zajlott le az evezős sportban eltöltött 15 évem... Már csak percek-órák-napok kérdése és a titokról fellibben a függöny.
A Karácsonyi ünnepség időpontja: december 22, 17:30

allianna 2007.12.05. 13:46:46

a fátyol...
(szőt, reszketyek)

Boris 2007.12.05. 14:49:46

akkor a fátyol, jó van na:)

ráró 2007.12.05. 16:52:22

pedig én midnennap megnézem a blogot:o

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.05. 16:54:23

mindenki nézze meg többször és szóljon a mellette ülőnek is !!!! Mindenki hozzon még egy embert

Boris 2007.12.05. 17:49:27

szóltam a Dödinek..:)

szekérlaci 2007.12.05. 19:07:14

megnézném én többször is, ha helyette nem 45km ergót kellene rángatni egy nap... ehhhh

ráró 2007.12.05. 21:25:33

az egyik helyett tekerni kööö:)

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.05. 22:52:34

mért? 60' az 16 + 24 a dután +4, uhh az tényleg 45, de csak majdnem, de az egyik helyett tekertünk vazzeg:) ja este karácsonyi vacsin voltam, szerinted mikor értem haza, f7kor úszás!!!!!!!!!

szekérlaci 2007.12.06. 09:15:43

hát akinek nincsen tekerője a csónakházban, az bizony csak az ergó kerekét hajthatja...

Boris 2007.12.06. 12:28:37

A Te választásod Orbán Gergő!

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.06. 15:57:03

Mi?..................(Na jó: Tessék)

allianna 2007.12.07. 13:30:01

Hajnalderes-frissharmatos politika illata hatja át az ózondús levegőt! Nemhiába ill. hát hiába beszél nektek az ember?

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.07. 14:27:20

Mi?..................(Na jó: Tessék); (mért kellett ezt kétszer leírnom?)

Farkasgabi 2007.12.13. 16:06:22

"A DNHE csapata most képviseltette magát először Vác város „preimer” futóversenyén, a Mikulásfutáson. "
De hisz évekig jártunk mi is a Vercsi-Orsi korosztállyal, sőt, egy idő után a lányok a fiúkat is vonzották magukkal :-). (Igen, már akkor is! :-)) Még mindig megvan a piros, Mikulásfutásos, Mikulásos törölközőm, sőt, még Pető Tibortól személyesen is vettem át jutalmat, ahhh. (Kezet azóta mostam már, de még most is érzem kezének magabiztos szorítását :-)
Sőőőőt: a hőskorban az eredményhirdetés még a sportcsarnokban zajlott, fergeteges bemutatókkal (helyi tánc, karatéj és egyéb önképző kör részvételével - de tényleg jó és színvonalas volt)! hja, rég volt már...

Farkasgabi 2007.12.13. 16:23:40

És ha már Tűzszekerek és \"ábánnyálék\":
A tehetség -legyen az bármilyen területen is-, mindig felemel, megérint, mosolyt csal az arcunkra, vagy megríkat, értéket, élvezetet, élményt jelent az életünkben.
www.youtube.com/watch?v=63Czb9v1dE0&feature=related

Persze azért az eredeti sem rossz
www.youtube.com/watch?v=qWr-mGWj0vk&feature=related Ederlezi

És Bori és Anna, nem adtam fel a könyvklubot, csak épp szüneteltetem (vagy amíg más nem szervez helyettem, de legkésőbb a suli (vagy csak a vizsgaidőszakok?) befejezésééig).
De addig is terjesszük a kultúrát minél többen!!!

És Bori, nemrég találtam egy idézetet, amiről eszembe jutott a hegyifutásra járásról szóló írásod (is), mellékesen, h. mi a feladata egy edzuőnek:
\\\"Ha olyannak látjuk az embereket amilyenek, akkor rosszabbá tesszük őket; Ha viszont úgy kezeljük őket, mintha azok lennének, aminek lenniük kellene, akkor segítjük őket azzá válni, amivé képesek.\\\" (Goethe)
Mert a lehetőség mindenkiben benne van...

allianna 2007.12.14. 10:20:54

Köszi Gabi, örülök neki. szép napot, üdv.: Anna

Orbán · dnhe2.blog.hu 2007.12.14. 10:37:03

Mea culpa! De felnőtt fiúk most voltak először csapatostul:)
süti beállítások módosítása